Příběh Skinners

Nejsou to boty ani ponožky. Unikátní ponožkoboty Skinners si získaly oblibu ve více než 100 zemích, kde slouží statisícům zákazníků. Napadlo vás ale někdy, kde se vůbec vzal nápad na výrobu takové unikátní kombinace? Pojďte s námi po stopách počátku Skinners.

Když se tehdy ještě student práv Petr Procházka rozhodl strávit letní prázdniny brigádou v Norsku, nemohl mít tušení, jak tato eskapáda jednou provždy otřese jeho životem.

Tato severská země se pyšní skoro až neuvěřitelnými přírodními krásami a byla by škoda nevyužít volného čas k jejímu poznávání. Petr se však na letní cestu nevydal sám. Doprovázel ho kamarád, který, jak se ukázalo, trpěl onemocněním nohou.

Chůze v běžných botách mu působila velké bolesti. Byly pro něj příliš těsné a představovaly velký tlak při každém jeho kroku. Aby si konečně ulehčil, boty prostě odhodil a začal po Kristiansandu chodit jen v ponožkách.

Tato nešťastná situace Petrovi vnukla nápad, jak kamarádovi poskytnout dostatek volnosti a zároveň mu dodat alespoň částečnou ochranu před terénem. Vrhl se tedy k šitíčku, které mu na cestu prozíravě přibalila máma. Na spodní stranu ponožky přišil provizorní podrážku. A první model revoluční ponožkoboty byl na světě.

Po příjezdu zpět do České republiky, nadšený z tak jednoduchého, ale účinného vynálezu, se Petr rozhodl posunout myšlenku dál.

Naplno se ponořil do vývoje revoluční obuvi Skinners a nyní se z jeho objevu mohou těšit lidé ve více než stovce zemích světa. Nutno dodat, že ke studiu práv se Petr už nevrátil.

Z ponožkobot se stala komunitní záležitost

Příroda, technologie, aktivita, kvalita a funkčnost byly vždy hlavními pilíři Skinners. Stejně silná je však i myšlenka svobody. Svobody pohybu bez omezení, stejně jako nezávislosti na externích investorech.

Aby mohla firma Skinners a výroba jedinečných ponožkobot růst, obrátili se zakladatelé Petr a Míša na komunitu podobně smýšlejících lidí, kteří se ve svém každodenním životě potýkali se stejnými problémy.

S cílem financovat vývoj a výrobu Skinersek tak zahájili kampaně na crowdfundingových platformách, jako jsou Hithit, Kickstarter a Indiegogo, díky kterým lze vybírat prostředky přímo od konečných zákazníků. Byla to vždy právě přímá pomoc podporovatelů, která pomohla společnosti Skinners utvářet cestu, po níž kráčí.

Po první úspěšné sérii kampaní a zisku finančních prostředků se tým Skinners opět naplno vrhl do vývoje nové generace ponožkových bot Skinners Comfort 2.0, tentokrát se širší špičkou pro ještě větší pohodlí při každém kroku a s vyjímatelnou stélkou zlepšující odvod vlhkosti.

Kampaň se opět ukázala jako úspěšná. Dala tak společnosti Skinners příležitost šlápnout do toho ještě víc a zaměřit se na další produkty.

Další krok vpřed: Vlastní kolekce barefoot bot Skinners

Vlastní zkušenost s přirozeným způsobem chůze v unikátní ponožkové obuvi ovlivnila myšlení společnosti Skinners a ta se rozhodla usilovat o větší využití zdravého způsobu pohybu.

Tým Skinners se stal součástí světa, který podporuje takzvanou barefoot obuv, jež umožňuje našemu tělu pohybovat se způsobem, který mu byl dán od přírody.

Tento typ obuvi si v průběhu let získal pozornost i zájem po celém světě. Některé modely však bohužel naráží na ten aspekt, že nejsou tak úplně estetické. To jsme se ve Skinners rozhodli změnit. Přišli jsme s vlastním modelem Skinners barefoot bot, které si zachovávají všechny vlastnosti barefoot obuvi a zároveň zůstávají elegantní a stylové.

 

Při představení této myšlenky komunitě prostřednictvím české crowdfundingové platformy Hithit jsme dosáhli mnoha milníků. Kampaň skončila jako druhý nejúspěšnější crowdfundingový projekt v celé České republice, když vybrala více než 7,5 milionu korun.

Taková neuvěřitelná podpora udržuje Skinners v soustředění na práci ještě více, což znamená, že se chystají ještě další projekty. Proto se už nyní těšíme, kam nás tato cesta zavede dál.